Het is al enige tijd geleden dat ik je nog eens verwend heb met een nieuwe blog.
De reden?
Samen met mijn lief heb ik 4 maanden gewerkt om van ons huis een thuis te maken. En daartussen loopt het gewone leventje door – werken – examens afleggen maar ook feesten – vriendinnen zien – zorgen voor … ik had het zo druk met werken en genieten dat het er gewoon niet van kwam. Herkenbaar?
Het is een kwestie van keuzes te maken. Prioriteiten vastleggen. Voel ik me schuldig? Neen, want ik heb nu een warme thuis met de liefste persoon van de hele wereld. En ik kreeg er rust voor in de plaats. Ja, want ik heb jou moeten teleurstellen.
Ik heb mijn keuze gemaakt door de tips van time management toe te passen. Hieronder deel ik graag deze vier tips met jou. Zodat jij jouw prioriteiten gemakkelijker kan leren stellen.
Dump
Stel jezelf de vragen:
- Is het belangrijk voor jou?
- Kan het jou helpen?
Is jouw antwoord 2x nee? Dumpen die handel!
Delegeer
Delegeren kan je zien als doorgeven. Je kan de hulp inroepen van iemand als je het even niet ziet zitten. Niet altijd gemakkelijk dat delegeren. Ben je net als mij een tikkeltje perfectionistisch? Of een controlefreak? Dan doe je graag alles zelf. Hier moet je even jouw trots opzij zetten en hulp durven vragen.
Doe NU
Twee simpele woorden maar oh zo moeilijk om uit te voeren. Want je komt soms tijd tekort. Toch is meteen actie ondernemen een echte opkikker. Geef je gekmakende gedachten geen tijd om excuses te vinden.
Doe later
Hello to do lijstjes. Plan iets in op een latere datum. Niets is zaliger dan een hele waslijst todo’s af te vinken. Check!
Leer jongleren met deze vier D’s en ervaar meer geluk!
Veel liefs,
Selina