Ik ben nieuw hier. Hoe ziet een les flowyoga eruit?

Een les flowyoga duurt altijd 75 min. We starten met een kort moment van intunen, gevolgd door een ademhalingsoefening. We warmen het lichaam langzaam op voordat we overgaan op de dynamische, versterkende en balanshoudingen. Naar het einde toe volgt de cooling down gevolgd door een deugddoend rustmoment. We sluiten de les altijd af met een kopje thee. We raken ook steeds verschillende thema’s aan. O.a. vertrouwen, uit de comfortzone, maan, hart openen, groeien, krachtig worden,…

Wat moet ik meenemen naar de les?

Enkel gemakkelijk zittende kledij en jouw glimlach. Yoga wordt gedaan op blote voeten. Al het nodige materiaal (o.a. yogamatje) is aanwezig om volop te genieten van jouw yogales. Het is aan te raden om iets warms (sokken, sweater,…) mee te nemen om je warm te houden op het einde van de les.

Waar gaan de lessen door?

Deze info vindt je bij het lessenrooster op deze website

Ik wil graag een proefles volgen. Wat moet ik doen?

Ga naar het lessenrooster, schrijf je in en duid jouw abonnement aan.

Ik heb een les geboekt maar kan niet komen. Kan ik ze nog annuleren?

Je kan jouw ingeboekte les nog kosteloos annuleren 48u voor de start van de les. Daarna wordt er een beurt aangerekend.

Hoe betaal ik?

Betalen kan via overschrijving op onderstaande rekening. Heb je jou ingeschreven voor een workshop dan moet je steeds via overschrijving betalen.

IBAN: BE65 0018 1895 3696

Ik heb lichamelijke klachten (hernia, rugpijn, nekpijn,…). Mag ik yoga doen?

Overleg eerst met jouw arts. Yoga kan jouw klachten helpen verlichten. En toch is het belangrijk te laten weten aan de lesgever wat jouw klachten zijn. Sommige houdingen werken helend. Bij andere houdingen doe je beter een variatie omdat deze gezonder is. Aangezien de flowyoga gegeven wordt in kleine groepjes, word je altijd persoonlijk begeleid.

Ik ben zwanger en wil starten met yoga. Kan dit?

Ja, je mag zeker yoga doen tijdens jouw zwangerschap. Afhankelijk van in welk trimester je bent, worden de houdingen voor jou aangepast tijdens de les.

Ik ben herstellende van een burn-out. Is yoga goed voor mij?

Absoluut! Yoga is niet zomaar een sport en opeenvolging van houdingen. Je leert verschillende ademhalingsoefeningen die je helpen bij stress situaties. Ook de thema’s die we aanraken in de les kunnen je helpen bij jouw herstel. Bovendien is het wetenschappelijk bewezen dat yoga stress vermindert.